کامیون ولوو

دنیای ماشین سنگین

دنیای ماشین سنگین

دنیای ماشین سنگین کامیون ها و دنیای کامیون ها دارای جذابیت ها و چالش های مخصوص به خود است. کامیون ها بواسطه انواعی که دارند دارای کاربردهای مختلفی هستند و در جامعه امروز و این سبک زندگی انسانها که هر روزه ساختمان آسمان خراش زیادی را میسازند بسیار نقش مهمی دارند اما در نگاه عموم مردم نادیده گرفته می شوند و کمتر جایی از دنیای کامیون ها حرفی زده خواهد شد و اکثر موضوعات وسایل نقلیه مربوط به ماشین های سبک و شخصی است.

کامیون ها جز ماشین آلات سنگین هستند که در بین کامیون خودشان به انواع مختلفی تقسیم بندی خواهند شد. در دنیای مدرن امروزه ما مدل ها و انواع مختلف ماشین آلات سنگینی را داریم که هر کدام از آنها برای یک استفاده خاص و تخصصی مورد استفاده هستند و دیگر مانند گذشته نیست که با دو یا سه ماشین سنگین اقدام به جایجایی و ساخت و ساز کنیم. ما در این مقاله به تقسیم بندی و بررسی انواع کامیون می پردازیم تا شما هم با دنیای جالب این کامیون ها آشنا بشوید.

 

تقسیم بندی انواع ماشین های سنگین در دنیای ماشین سنگین:

کامیون براساس پارامترهای مختلفی در دنیای ماشین سنگین تقسیم بندی می شوند و این پارامترها هر روزه حساس تر و بیشتر می شوند و از این رو ما شاهد بیشتر بیشتر شدن انواع کامیون ها هستیم. پارامترهای مهم تقسیم بندی کامیون ها شامل موارد زیر است:

  1. نوع چرخ ها: چرخهای کامیون یا به حالت لاستیکی هستند یا بصورت زنجیر شکل
  2. روش تخلیه کامیون ها: همانطور که می دانید مهمترین بخش کامیون نوع تخلیه و بارگیری آنها است. تعدادی از  کامیون ها از عقب تخلیه می شوند تعدادی دیگر از پهلو و پایین و تعدادی هم از جلو تخلیه خواهند شد.
  3. میزان بار: این یکی از مهمترین پارامترها برای انتخاب یک کامیون برای مصارف مختلف است. حجم و میزان باری که کامیون ها دارند بیانگر سنگین بود یا سبک بودن نوع کامیون است.
  4. قدرت کامیون: این پارامتر هم جز مواردی است که برای مسافت های مختلف و نوع مسیر بسیار مهم بوده و در انتخاب نوع استفاده از کامیون بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 

ولوو نافعیانواع ماشین های سنگین بر اساس کاربری در دنیای ماشین سنگین

  • دنیای ماشین سنگین: کامیون اتاق‌دار: کامیونی هایی که حداکثر ارتفاع دیواره اتاق بار آن از کف ۱٫۵ متر هستند و کاربری آنها برای حمل میوه و تره‌بار, مواد غذایی, برنج, مصالح و غیره می باشد.
  • دنیای ماشین سنگین: کامیون کمپرسی: کامیون هایی دارای اتاق‌ هستند و همچنین تخلیه بار آنها توسط دستگاه های کمپرس اتفاق می افتد.
  • دنیای ماشین سنگین : کامیون لبه‌دار: کامیون هایی که حداکثر ارتفاع دیواره اتاق بار آن از کف ۸۰ سانتیمتر هستند.
  • دنیای ماشین سنگین : کامیون تیغه‌دار: قسمت بار این مدل از کامیون ها توسط تیغه‌ای از طرف طول آنها به دو نیمه مساوی تقسیم‌شده.
  • کامیون کفی:  قسمت بار این مدل از کامیون ها دیواره ندارند و در بیشتر موارد برای حمل دستگاه‌های راه‌سازی و خودروهای سنگین استفاده می‌شوند.
  • کامیون مسقف: بخش حمل بار این مدل از کامیون ها توسط محفظه ای سرپوشیده احاطه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =