قطعات ماشین

سوزن انژکتور کامیون ولوو

سوزن انژکتور کامیون ولوو

این قطعه یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که در میزان راندمان و مصرف سوخت تاثیر گذار است. در این مطلب به بررسی قیمت سوزن انژکتور ماشین سنگین و فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت آن می پردازیم.

سوزن انژکتور بوش ولوو

سوزن انژکتور کامیون ولوو چیست؟

یکی از تفاوت خودروهای کاربراتوری و انژکتوری در سیستم حریق آن ها است. در ماشین آلات راهسازی، سوزن پمپ انژکتور یکی از مهم ترین قسمت ها بشمار می رود. نحوه عملکرد پمپ های گازوئیلی و انژکتور به سوزن انژکتور آن وابسته است.

از اجزای مختلف این سوزن می توان به: بدنه انژکتور، خود سوزن، اورینگ، فیلتر ورودی، سوراخ خروجی، سلونوئید و درپوش محافظ اشاره کرد.

سوزن های انژکتور اهداف متنوعی برای سیستم تزریق سوخت دارند. اصلی ترین وظیفه پاچنده انژکتور، تامین سوخت در فرآیند احتراق است. در صورتی که تصمیم گیری در بهینه سازی سیستم متفاوت است.

در سیستم های دیزلی پاچنده سوخت با توجه به مدل و نوع دستگاه متفاوت است. بنابراین برای دریافت بهترین عملکرد از دستگاهتان بایستی، هنگام خرید سوزن انژکتور توجه ویژه ای به خرج دهید.

میزان حجم سوختی که به موتور دیزل می رسد به مقدار زمان باز بودن سوزن ، بستگی دارد. در نتیجه سوزن ولوو  از حساس ترین قسمت های موتور دیزل بشمار می رود.

به دلیل وجود تنوع قیمت و مدل های گوناگون ، هنگام خرید این قطعه برایتان سوالاتی به وجود می آید. در ادامه این مطلب راهنمایی های لازم هنگام خرید سوزن انژکتور را ارائه می دهیم.

چه موقع نیاز به خرید سوزن انژکتور کامیون داریم؟

تمامی قطعات خودرو مانند سوزن فارسونگا پس از یک بازه زمانی از کار افتاده شده و نیاز به تعویض دارند. از علل اصلی خراب شدن سوزن انژکتور می توان به استفاده از سوخت بی کیفیت اشاره کرد.

هنگامی که از سوخت نامناسب در خودروی خود استفاده می کنید، رسوبات موجود باعث مسدود شدن مسیر عبور سوخت به مکان حریق و سپس موتور ماشین می شود. در صورت بروز چنین مشکلی می توان با شستشوی سوزن انژکتور، مسئله را برطرف نمود. اما اگر سوزن انژکتور گشاد شده باشد، راهی جز تعویض آن نخواهید داشت.

از جمله علائمی که نشان دهنده نیاز به تعویض سوزن انژکتور ولوو است، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش شتاب خودرو
  • افزایش مصرف سوخت
  • خاموش شدن ناگهانی خودرو
  • خروج دود سیاه از اگزوز
  • ریپ زدن خودرو

فاکتورهای تاثیر گذار در قیمت سوزن ماشین سنگین

در ادامه این مطلب به بررسی عوامل تاثیر گذار در قیمت می پردازیم. به این ترتیب می توانید هنگام خرید محصول، این فاکتورها را مدنظر قرار می دهید.

  • برند سوزن انژکتور کامیون سنگین
    یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت سوزن انژکتور برند آن است. قطعا استفاده از برندهای نامعتبر هزینه کمتری به همراه دارد، اما در آینده مصرف سوخت چند برابر، آسیب دیدن سیستم احتراق خودرو و خرید مجدد سوزن انژکتور هزینه شما را افزایش می دهد.
  • نوع سوزن
    سوزن انژکتور در انواع مختلفی وجود دارد. این سوزن ها در تعداد سوراخ با یکدیگر متفاوت هستند. این قطعه در سه نوع تک سوراخ، 3 سوراخ و 4 سوراخ وجود دارد. در نتیجه تعداد سوراخ های بیشتر سوزن انژکتور، باعث بهبود عملکرد خودرو می شود. همچنین تعداد سوراخ ها در قیمت سوزن نیز تاثیر می گذارد.
  • ارائه گارانتی
    همانطور که میدانید ارائه گارانتی محصول برای شرکت ها هزینه ای به همراه دارد. به همین دلیل محصولات بی کیفیت و نامرغوب شامل گارانتی نمی شوند. در نتیجه استفاده از محصولات دارای گارانتی، یک تضمین برای با کیفیت بودن آن محصول است.
  • خرید از فروشگاه های معتبر
    به دلیل وجود حجم زیادی از محصولات تقلبی در بازار، پیشنهاد می شود خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. زیرا ممکن است نتوانید کالای اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهید. به این ترتیب در صورت عدم تایید متخصص می توانید، محصول خریداری شده را مرجوع کنید.
  • عمر مفید
    همانطور که گفتیم تمامی قطعات پس از سپری کردن یک عمر مشخص از کارافتاده می شوند و نیاز به تعویض دارند. در سوزن های انژکتوری عمر مفید بر حسب کیلومتر، توسط شرکت سازنده ذکر شده است. البته استفاده از سوخت با کیفیت نیز در میزان عمر سوزن بسیار تاثیر گذار است.

نحوه مشخص نمودن قیمت سوزن ولوو اف هاش چگونه است؟

به دلیل ثابت نبودن قیمت ها نمی توانیم یک قیمت کلی در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین به معرفی محصولات  می پردازیم و در صورت نیاز ما در خدمت شما هتیم تا از بهترین قیمت روز بهره مند شوید.

در این مطلب شما را با ویژگی ها و عملکرد سوزن انژکتور آشنا کردیم. همچنین به بررسی علائم خراب شدن سوزن انژکتور و فاکتور های تاثیر گذار در قیمت آن پرداختیم. شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد هنگام خرید انژکتور آگاه تر عمل کرده و از آسیب رسیدن به خودروی خود جلوگیری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 5 =