کامیون ولوو

تاریخچه شرکت ولوو

تاریخچه شرکت ولوو

تاریخچه شرکت ولوو

شرکت ولوو یکی از کمپانی‌های تولید‌کننده خودرو به شمار می‌آید که توانسته از ابتدای فعالیت خود تاکنون سهم بزرگی در شکل‌گیری خودروسازی جهان ایفا نماید. کامیون ولوو یکی از محصولات این شرکت است که امروزه در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تولیدات برند ولوو تنها به کامیون ولوو خلاصه نمی‌شود و این شرکت توانسته سهم بسزایی در صنایع مختلف، به‌خصوص تولید لوازم یدکی کامیون ولوو و همچنین لوازم راهسازی داشته باشد.

ما در این مطلب سعی داریم درباره تاریخچه این شرکت و پستی و بلندی‌هایی که طی کرده تا به جایگاه امروزی‌اش دست یابد بپردازیم.

معرفی و تاریخچه شرکت ولوو

شرکت کامیون‌ ولوو شرکتی در کشور سوئد است Volvo Lastvagnar و در شهر گوتنبرگ سوئد مستقر بوده و به مجموعه AB Volvo تعلق دارد. تاریخچه فعالیت‌های این شرکت از ابتدا تاکنون به‌گونه‌ای بوده است که این مجموعه در سال 2016 توانست به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده کامیون‌های سنگین درآید، به‌طوری‌که این شرکت کامیون ولوو در سال 2016، دومین تولید‌کننده بزرگ کامیون‌های سنگین در جهان بود، اما لازم به ذکر است که فعالیت این شرکت تنها منحصر به تولید کامیون نمی‌شود و تولید لوازم یدکی ولوو مانند قطعات درجه یک ولوو، طراحی و ساخت دیزل ولوو و همچنین ماشین آلات راهسازی و … که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت، بخشی از تولیدات این شرکت به شمار می‌آید.

تاریخچه شرکت ولوو

اگر بخواهیم درباره تاریخچه کامیون ولوو اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این شرکت از چه سالی آغاز به کار کرده و برند خود را ثبت نموده است. برند ولوو در سال 1911 با عنوان علامت تجاری بلبرینگ SKF در سال 1911 ثبت شد. دلیل انتخاب این نام، کلمه Volvere گرفته‌شده از زبان لاتین که معنای من می چرخم را در بر دارد.

در سال 1924، دو بنیان‌گذار SKF، یعنی اسار گابریلسن و گوستاو لارسن، سرنوشت این شرکت را تغییر دادند. گابریلسن مدیر فروش این شرکت و لارسن مهندس بود، این دو تصمیم گرفتند که یک خودروی سوئدی بسازند که برای جاده‌های پر از پستی و بلندی و آب‌و‌هوای سرد کشورشان مناسب باشد؛ بنابراین در آگوست 1926، یعنی دو سال بعد، AB Volvo فعالیت خود را به‌صورت رسمی را آغاز کرد.

با اینکه از این سال بود که نمونه‌های اولیه کامیون ولوو ساخته و ارائه شد، اما میتوان درتاریخچه شرکت ولوو فهمید که از سال 1927، یعنی زمانی‌که اولین خودروی ولوو این شرکت را به مقصد بیرون ترک کرد می‌داند، اما دقیقا یک سال پس از آن نیز این برند چنان شهرتی در سطح بین‌الملل به دست آورد که توانست تمامی توجهات را برای خرید این محصولات به سمت خود جلب نماید.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، فعالیت‌های این برند تنها به خودروسازی محدود نشد و این کمپانی در اوایل دهه 40 میلادی توانست ساخت موتورهای هواپیما را به‌طور گسترده‌ای آغاز نماید. همین موفقیت‌های چشمگیر ولوو بود که توانست تا مسیر جهانی شدن برای این غول بزرگ خودروسازی به سمت آینده‌ای روشن هموار شود.

در سال 1963 بود که این برند به شکلی بین‌المللی معرفی شد اما در همین حین کارخانه ساخت تجهیزات سوئدی را نیز خریداری کرد. سپس در سال 1973، نام این کارخانه به Volvo BM تغییر یافت و پس از مدتی نیز کارخانه ولوو به Valmet فروخته شد و هر آنچه از آن باقی مانده بود بعدها به Volvo Construction Equipment تغییر یافت.

تاریخچه شرکت ولوو: اولین کامیون ولوو VOLVO

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در سال 1927 اولین خودروهای برند ولوو به بازار عرضه شد اما اولین کامیون‌های آن‌ها در اوایل سال 1928 با عنوان کامیون ولوو LV1 در اختیار خریداران قرار گرفت. این نوع کامیون به اندازه‌ای مورداستقبال قرار گرفت که شرکت ولوو توانست 500 دستگاه آن را پیش از تابستان به فروش برساند. ویژگی‌های این نوع کامیون ولوو آن بود که دارای موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری با قدرت 28 اسب بخار (21 کیلووات) داشت.

تاریخچه شرکت ولوو

لوازم یدکی کامیون ولوو

هنگامی که شما خودرویی و یا کامیونی را از برند ولوو خریداری می‌کنید، می‌دانید که محصول با کیفیتی را خریداری کرده‌اید اما همان طور که هر خودرو و یا کامیونی نیاز به تعمیر پیدا می‌کند محصولات برند ولوو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل این موضوع دغدغه این افراد به شمار می آید بخصوص برای خریداران در کشور ایران که دچار تحریم های اقتصادی نیز هستند.

همان طور که می‌دانید لوازم یدکی خودرو شامل قطعاتی می‌شود که در صورت آسیب دیدن یا خراب شدن همان بخش از خودرو می‌توان اقدام به تعویض آن کرد. با توجه به تمام تحریم‌ها برند ولوو دارای چند نمایندگی در ایران است که خریدارای کامیون ولوو و سایر خودروهای تولید این برند می‌توانند قطعات اصلی ولوو را از این برند خریداری کنند.

 لوازم راهسازی

در تاریخچه شرکت ولوو تولید قطعات و ماشین آلات راهسازی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های برند ولوو می‌باشد. داستان تجهیزات ساخت‌و‌ساز ولوو به بیش از 180 سال پیش و در کشور سوئد باز می‌گردد، به‌طوری‌که این شرکت توانست به یکی از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات و ماشین آلات راهسازی تبدیل شود.

دیزل ژنراتور ولوو چیست؟

پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که در تاریخچه شرکت ولوو و همینطور تولیدات شرکت ولوو تنها به کامیون ولوو خلاصه نمی‌شود؛ دیزل ولوو یکی از محصولات شرکت سوئدی VOLVO PENTA به شمار می‌آید.

ویژگی‌های دیزل ژنراتور ولوو مجهز به تکنولوژی پیشرفته است که می‌تواند برای کارهای مختلف به‌خصوص راهسازی مورداستفاده قرار گیرد. دیزل ولوو دارای استانداردهای معتبر جهانی بوده و متخصصان بسیاری بر طراحی و ساخت آن نظارت دارند. موتور ژنراتور ولوو به‌گونه‌ای طراحی شده‌ که از دور موتور و همچنین فرکانس خروجی ثابت‌تری برخوردار است، به‌طوری‌که تغییرات کمتری نسبت به دیگر انواع در آن دیده می‌شود.

در دیزل ولوو که به آن موتور برق هم گفته می‌شود، قطعه الکترونیکی مهمی به نام ECU در آن استفاده شده است که وظیفه آن تنظیم دور موتور به همراه پاشش سوخت و ایجاد تغییر در میزان ولتاژ سوزن‌های انژکتور می‌باشد. وظیفه دیگری که این دیزل ژنراتور بر عهده دارد، کنترل و حفاظت موتور دیزل است.

جمع‌بندی

در انتها این نکته لازم به ذکر است که در تاریخچه شرکت ولوو همیشه محصولات ولوو از کیفیت بالایی برخوردار است و مهم‌تر از آن در دسترس بودن محصولات ولوو در ایران است که به دلیل تحریم‌ها بازهم به لحاظ وجود نمایندگی در ایران، امکان خرید کامیون ولوو، انواع لوازم یدکی و همچنین لوازم راهسازی و … مهیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =