نگهداری کامیون ولوو در سرما | تهیه و توزیع قطعات ولوو تهیه و توزیع قطعات اصلی کامیون و راهسازی ولوو

.

کامیون ولوو

نگهداری کامیون ولوو در سرما

نگهداری کامیون ولوو در سرما

نگهداری کامیون ولوو در سرما با سردشدن هوا و کاهش دما، سیستم سوخت رسانی برخی از خودروها اعم از کامیون ولوو اف هاش با اختلالاتی روبرو می‌شود که نیازمند به سرویس‌دهی خواهند بود. راه‌اندازی و روشن ‌کردن این دسته از کامیون‌ها یا ماشین آلات سنگین، بدون شک همراه با سختی‌هایی خواهد بود که احتمال دارد همه افراد از پس آن‌ها برنیایند.

از این رو در این محتوا سعی بر آن داریم تا به بررسی عواملی هم‌چون روشن ‌نشدن بخاری درجای آبی ولوو اف هاش، لوازم یدکی ولوو، بررسی میزان روغن ولوو اف هاش، لوازم و قطعات ولوو و هم‌چنین روش نگهداری از ماشین ‌آلات راهسازی سنگین بپردازیم. اگر می‌خواهید اطلاعاتی جدید و کاربردی را در این راستا کسب کرده و با استفاده از این مطالب از یخ‌ زدگی روغن موتور کامیون و ماشین‌های سنگین خود جلوگیری کنید، مطالعه ادامه این محتوا برای شما ضرورت خواهد داشت.

بررسی ۴ عامل تاثیرگذار در نگهداری از کامیون ولوو اف هاش

در فصل سرد همانند زمستان با کاهش میزان دمای هوا، روشن‌کردن و راه‌اندازی برخی از خودروهای سنگین و سبک اعم از کامیون ولوو اف هاش سختی‌هایی به همراه دارد که در این بخش از محتوا به بررسی آن‌ها پرداخته شده‌است.

مورد اول؛ باتری کامیون ولوو از هوای سرد متنفر است!

هوای سرد و باتری خودروها خصوصا ماشین‌آلات راهسازی، به‌ هیچ عنوان رابطه خوبی با یکدیگر ندارند. دلیل این موضوع این است که سرد‌شدن هوا باعث می‌شود تا جریان الکتریکی تولیدشده توسط باتری خودروها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است که سرد‌شدن هوا و کاهش میزان دما، از دیگر عوامل ایجاد نیاز به سرویس‌ باتری خودرو و بخاری درجا آبی برای این دسته از کامیون‌ها به شمار می‌رود.

مورد دوم؛ ناسازگاری روغن موتور کامیون ولوو اف هاش با هوای سرد

روغن کامیون ولوو اف هاش دومین مورد در روشن‌نشدن کامیون و ماشین آلات سنگین در هوای سرد است. با سرد‌شدن هوا روغن موتور کامیون ولوو و سایر ماشین آلات سنگین و سبک نمی‌تواند مانند قبل در موتور به برقراری جریان عادی و مفید بپردازد. از این رو سرد‌شدن هوا مستلزم به سرویس‌دهی موتور کامیون ولوو اف هاش و سرویس‌کردن لوازم یدکی کامیون ولوو خواهد بود.

مورد سوم؛ ایجاد مشکلاتی در رابطه با سوخت خودروها

سرد‌شدن هوا باعث می‌شود تا هرگونه آب، روغن و مواد مایعی که در مسیر انتقال از باک به موتور کامیون یا سایر ماشین‌ها وجود دارد، یخ بزند و در نهایت مسدود‌شدن راه روغن موتور کامیون ولوو اف هاش رخ دهد. بهتر است بدانید که در برخی از خودروهای دیزلی که با سوخت گازوئیل کار می‌کنند، گازوئیل موجود در موتور و باک آن‌ها با سرد‌شدن هوا، حالتی ژله‌ای به خود گرفته و سفت می‌شود که نتیجه آن کاهش میزان جریان سوخت و سرعت پایین موتور کامیون ولوو اف هاش خواهد بود.

مورد چهارم؛ مشکل‌ساز بودن کارابراتور خودروها سنگین

آن دسته از خودروهایی که تا اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی طراحی و تولید شده‌اند، عموما از کاربراتورهایی در راستای ترکیب سوخت و هوا در موتور کامیون‌ها استفاده می‌کنند. کاربراتورها در حالت کلی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات ولوو اف هاش به شمار می‌روند که احتمال عدم کارکرد آن در هوای سرد بسیار زیاد است. یخ‌زدگی پیچ تنظیم کاربراتور این کامیون در فصل سرد سال، از مهم‌ترین عوامل در عدم کارکرد کارابراتورهای به شمار می‌رود.

بررسی 4 عامل تاثیرگذار در نگهداری از کامیون ولوو اف هاش

بررسی روش‌هایی نگهداری کامیون ولوو در سرماولوو اف هاش در فصول سرد سال

در بخش پیشین به بررسی مواردی پرداخته شد که باعث عدم کارکرد موتور و روشن‌نشدن کامیون ولوو و سایر ماشین آلات سنگین می‌شود. از این رو قصد داریم در ادامه به بررسی روش‌هایی بپردازیم که بدون شک می‌تواند به راه‌اندازی و روشن خودرو کمک کند.

روش اول: رفع مشکلات استارت کامیون ولوو در هوای سرد

حل و رفع مشکلات استارت خودروها در هوای سرد، بدون شک می‌تواند از بروز مشکلاتی جدی پیشگیری کند که در ادامه به تشریح راه‌حل اشاره شده‌است.بررسی روش‌هایی برای راه‌اندازی کامیون ولوو اف هاش در فصول سرد سال

قدم اول) گرم نگهداشتن خودرو

قدم دوم) استفاده از روغن کامیون ولوو اف هاش باکیفیت قدم سوم) رفع مشکلات ناشی از سیستم سوخت کامیون ولو

روش دوم: روشن‌کردن خودرو

در حالت کلی روش روشن‌کردن خودرو چرخاندن سوییچ است، اما در فصل سرد که احتمال یخ‌زدگی سیستم سوخت‌رسانی بسیار زیاد است، باید به‌صورت محتاطانه این عمل را انجام داد. برای روشن‌کردن خودرو در فصل سرد سال بهتر است به رعایت موارد ذکر شده در زیر بپردازید: قدم اول) خاموش‌کردن تمامی تجهیزات الکتریکی کامیون ولوو اف هاش قدم دوم) چرخاندن سوییچ و اجازه‌دادن به‌استارت خوردن خودرو قدم سوم) درصورت عدم روشن‌شدن، صبر و تکرار همان اعمال قدم چهارم) استفاده از مایع استارتر در صورت کاربراتوری بودن کامیون یا خودرو

روش سوم: روشن‌شدن کامیون یا خودرو مدنظر با استفاده از استارت آرام

در این روش، به احتمال زیاد متوجه حرکت میل لنگ در موتور کامیون ولوو اف هاش یا سایر خودرو خود خواهید شد که میزان صدای تولیدشده از آن بسیار کم‌تر از حد معمول خواهد بود. در این روش می‌توانید با گرم‌کردن باتری کامیون ولوو و سایر قسمت‌های خودرو خود به گرم‌کردن باتری آن بپردازید.

چراکه گرم‌شدن باتری می‌‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش برای روشن‌شدن خودرو به شمار رود. در این میان لازم به ذکر است که‌ استفاده از لوازم یدکی ولوو باکیفیت و قطعات ولوو ساخته‌شده با بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه بسیار حائز اهمیت است.

نگهداری کامیون ولوو در سرما باتری‌ به باتری کردن کامیون ولوو

اگر کامیون یا خودرویتان در فصل سرد نیازمند به سرویس‌دهی بوده و روشن نشد، می‌توانید به باتری به باتری‌کردن خودروی خود با کامیون ولوو اف هاش یا دیگر ماشین آلات راهسازی بپردازید. چراکه این روش از پراهمیت‌ترین روش‌ها به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفت =

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من