کامیون ولوو

پایه فیلتر آبگیر گازوئیل

پایه فیلتر آبگیر گازوئیل

قطعات یدکی از مهم ترین اجزای ماشین های سنگین و سبک بشمار می رود. این قطعات توسط کشورهای مختلف به ایران وارد شده و توسط فروشندگان به دست مشتری می رسد. شرکت ولوو از بزرگترین شرکت های تولید کامیون در جهان است. در ادامه این مطلب به بررسی انواع لوازم یدکی مورد نیاز ولوو از جمله پایه فیلتر آبگیر گازوئیل، نکات مهم هنگام خرید لوازم یدکی ولوو و … می پردازیم.

لوازم یدکی مورد نیاز ولوو سنگین

پایه فیلتر آبگیر گازوئیل

شرکت ولوو به تامین تمامی لوازم یدکی ماشین های سنگین پرداخته تا مشتریان به راحتی بتوانند وسایل مورد نیازشان  را تهیه کنند. در ادامه به بررسی برخی قطعات استفاده شده در ماشین های سنگین می پردازیم.

  • یکی از لوازم یدکی ماشین های سنگین ولوو، قطعات درگیر با خاک مانند: میخ ها، تیغه ها و گوشه های تیغه است.
  • اجزای سیستم هیدرولیک نیز از مهم ترین لوازم ماشین های سنگین بشمار می رسند. یک سری اجزای هیدرولیک ماشین های سنگین عبارتند از: موتورهای هیدرولیکی، پمپ هیدرولیکی، انواع مختلف جک هیدرولیکی و …
  • از دیگر لوازم ماشین سنگین روغن ها و روان کننده ها مانند: ضدیخ، روغن موتور، هیدرولیک، جعبه دنده و … می باشد.
  • فیلترهای مختلف در این گونه ماشین ها نیز از دیگر لوازم بسیار مهم در ماشین های سنگین است. برخی فیلترهای مورد استفاده عبارتند از: فیلتر هواکش، فیلتر روغن موتور، فیلتر سوخت و …

 پایه فیلتر آبگیر گازوئیل ولوو

 یکی از قسمت های بسیار مهم در ماشین سنگین ولوو، پایه فیلتر آبگیر گازوئیل ولوو است. نقش این قطعه چیست؟ پایه فیلتر آبگیر گازوئیل، نقش تصفیه سوخت خروجی از باک پیش از رسیدن به موتور را دارد. سوخت ماشین از یک شبکه توری مانند عبور می کنند. در واقع بنزین توسط کاغذ صافی پالایش و سپس برای سوخت استفاده می شود.

این قطعه در مسیر عبور سوخت از باک به سمت موتور و نزدیک باک قرار گرفته است. کاغذ صافی موجود در فیلتر از مهم ترین قسمت های فیلتر برای عبور سیال در قطعه اصلی است.

جنس صافی کاغذی بوده و به صورت المنت استوانه ای شکل می باشد. دو طرف استوانه توسط یک صفحه از جنس پلاستیک یا فلز پوشانده شده تا بنزین مطابق خواسته طراح حرکت کند. صافی ها از این نظر مورد اهمیت هستند که باعث جلوگیری از انتقال ذرات موجود در سوخت می شوند. در صورتی که سوخت از این صافی عبور نکند، ذرات موجود در سوخت وارد سوزن های انژکتور شده و باعث کثیفی و در نهایت مسدود شدن آن می شود.

فیلتر آبگیر گازوئیل پیش از موتور قرار می گیرد و از مهم ترین وظیفه آن می توان به پالایش سوخت از ذرات آلوده اشاره کرد. این فیلتر در اکثر موتورهای درون سوز مورد استفاده قرار گرفته و پالایشگر کاغذی دارد.

از بخش های مهم سوخت رسانی در خودرو ها می توان به همین قطعه اشاره کرد. در صورتی که این وسیله خراب شود یا در ماشین وجود نداشته باشد، انواع مختلف آلودگی به علت رطوبت در مخزن سوخت، توسط پمپ وارد موتور می شود. همین موضوع موجب اصطکاک، سایش و مسدودیت پمپ سوخت و پمپ انژکتور و سوزن های انژکتور می شود.

پس از هر 200 ساعت حرکت خودرو بایستی، فیلتر گازوئیل را تعویض و پس از هر 500 ساعت کار کرد ماشین بایستی، فیلتر سطلی تعویض شود.

پایه فیلتر آبگیر گازوئیل 

چه قطعاتی در لوازم یدکی ولوو سنگین تعمیر می شود؟

 

  • اجزای شاسی و قطعات بدنه مانند: کابین، سطل، بوم، شاسی و …
  • قطعات مختلف موتور
  • قسمت های سیستم هیدرولیک مانند: پمپ ها، موتورهای هیدرولیکی، پمپ های هیدرولیکی و …
  • قطعات مربوط به گیربکس و انتقال مانند: دیسک و صفحه، شافت پشت کلاج و …

 

هنگام خرید لوازم یدکی ولوو سنگین چه نکاتی مورد اهمیت قرار می گیرند؟

تا اینجا با انواع لوازم یدکی ماشین های سنگین ولوو، قطعاتی که می توان تعمیر کرد و به بررسی کاربرد پایه فیلتر آبگیر گازوئیل ولوو پرداختیم. در این قسمت یک سری نکات کاربردی هنگام خرید لوازم یدکی ولوو سنگین را مورد بررسی قرار می دهیم.

پایه فیلتر آبگیر گازوئیل

  • سیستم داخلی خودرو ولوو

    اجزای داخلی ماشین های ولوو با یکدیگر کار می کنند و مکمل یکدیگر هستند. به همین دلیل کسب اطلاعات در رابطه با سیستم داخلی ماشین های ولوو هنگام خرید قطعات بسیار مورد اهمیت است.
    در صورتی که یک قسمت از ماشین مورد آسیب قرار بگیرد، تمامی قسمت های داخلی خودرو نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. در نتیجه بهتر است برای قرار گرفتن قطعات در این خودرو از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

 

  • اصالت قطعات خودرو ولوو

    همانطور که می دانید کالاهای تقلبی در بازار، مشابه کالاهای اصلی هستند و تشخیص مرغوبیت آنها به راحتی امکان پذیر نمی باشد. بنابراین بایستی هنگام خرید اجزای مختلف ماشین خود اطلاعات کافی داشته باشید تا باعث بی اعتبار شدن آن نشوید.

  • روغن موتور مهم ترین قسمت ماشین سنگین ولوو

    روغن موتور ماشین سنگین ولوو از اجزای بسیار مهم آن بشمار می رسد. برای ماشین های ولوو بایستی از روغن های مخصوص استفاده شود. شرکت ولوو بر اساس معیارهایی همچون تاثیر سوخت بر روی محیط زیست و عمر خودرو، بهترین سوخت را برای آن برگزیده است.
    برای عمر طولانی تر ماشین سنگین خود، هنگام انتخاب روغن موتور توجه وِیژه ای داشته باشید. در صورتی که روغن موتور ماشین خود را به طور مداوم بررسی یا تعویض نکنید، موتور خودرو اولین قسمتی است که مورد آسیب قرار می گیرد.

  • لاستیک های ماشین سنگین ولوو

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در ماشین های سنگین، لاستیک های آن هستند. بنابراین بایستی به طور مداوم میزان باد و فرسودگی خودرو را مورد بررسی قرار دهید.
برای ساخت لاستیک های ماشین ولوو از ماده ایی به نام سیلیس برای کاهش مقاومت در برابر حرکت و ایجاد نیروی کافی برای شرایط آب و هوایی مربوط استفاده شده است.

در پایان

در این مطلب به طور کلی در رابطه با وسایل مورد نیاز ماشین های سنگین، قطعاتی که در ماشین های سنگین قابل تعمیر هستند، کاربرد های پایه فیلتر آبگیر گازوئیل ولوو و نکات بسیار مهم هنگام خرید اجزای ماشین سنگین ولوو را مورد بررسی قرار دادیم.

در نتیجه هنگام خرید محصولات مورد نیاز ماشین سنگین خود، از افراد با تجربه کمک بگیرید و خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید. به این ترتیب عمر خودروی شما تضمین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 1 =